Győzd le a tavaszi fáradtságot! | Okosanyu
2016. február 09.

 Győzd le a tavaszi fáradtságot!

A fáradtság mély nyomot tud hagyni a családi hétköznapokon. Kevesebb a türelem, kisebb a kedv, nagyobb a fáradtság és a rossz hangulat. Tudd meg, mint tehetsz ellene!

Tavasszal a tavaszi fáradságra, télen a rövid, szürke napokra, nyáron a kánikulára és ősszel az esős időre szoktuk fogni kimerültségünket, kedvetlenségünket. Valóban befolyásolja hangulatunkat és állóképességünket az időjárás, de akaraterővel úrrá tudunk lenni a külső környezeti hatásokon. Adunk néhány ötletet, amivel az egész család feltöltődhet energiával.

1. „Erdőfürdőzés”

Az erdőben töltött idő egyaránt jót tesz a testi és lelki egészségünknek. A fák illata, az erdei patakok csobogása és a fák között átszűrődő napfény nyugtató hatású. Japán kutatók állítják, hogy immunerősítő és stressz-csökkentő hatással bír a rendszeres erdei séta. Nem kell tehát drága wellness hétvégére költeni, hiszen már annyi is elég, hogy hátat fordítunk a városnak, és kivonulunk a természetbe. A hosszabb séta a gyerekek mozgásigényének kihívás, a felnőttek számára pedig kellemes testmozgás.

2. Vitaminbomba

Egy-egy fáradtabb napon nem teszünk jót magunknak, ha az emésztőrendszerünket nehéz ételekkel terheljük le. Ráadásul a fáradság hátterében vitamin- és nyomelemhiány állhat, ezért ajánlatos az ilyen időszakokban több nyers gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani. Kreativitásunkat kiélhetjük egy-egy új saláta kitalálásával, amelynek „színösszeállításával” még a szemünknek is kedveskedhetünk. A gyerekeknek jobb lesz az étvágya, ha játszhatnak az étellel, így őket is bevonhatjuk a vacsora elkészítésébe.

3. Családi rítusok

Adjuk meg tevékenységeinknek az idejét és módját. Étkezésekkor legyen együtt a család, és a közösen töltött időt használjuk arra, hogy kíváncsian meghallgassuk egymást. Figyeljünk arra, hogy mindenki egyforma arányban kapjon szót, és hogy mindenki kifejthesse a véleményét. Ezek az intim pillanatok tartják össze a családot, és ilyenkor töltekezhetünk fel érzelmi élményekkel. Ítélkezés helyett érdeklődve forduljunk a másikhoz, és a problémákat ne evés közben próbáljuk megoldani. Helyette családi kupaktanácsot is tarthatunk, vagy megkérdezhetjük gyermekeinket, ötleteljenek velünk: mit vegyünk a nagymamának születésnapjára, vagy mit csináljunk hétvégén, hova menjünk nyaralni. Akár inspirálhatnak is bennünket. De mindenképpen fontos, hogy csapattagnak érzik magukat a család egységében!

4. Aromaterápiás fürdő

A hétköznapi rohanásban a fürdés ideje, amikor zavartalanul egyedül lehetünk. Ezt az időt szánjuk csak magunkra, a napi kikapcsolódásunkra. Ha a fürdővízbe cseppentünk egy-két csepp aromaterápiás olajt, meggyújtunk egy gyertyát és a kedvenc nyugtató zenénket hallgatjuk, akkor rögtön ünneppé válik a testápolás. Használjuk ki ezt a kellemes időszakot a gondolkodásra, az élményeink feldolgozására, hogy újult erővel álljunk a következő nap kihívásai elé. Hogy teljes legyen a kényeztetés, kérjük meg párunkat, hogy a fürdő végén krémezze be az egész testünket…

cs.á.

 

További cikkek ebben a témában: