Eger - Csillagok gyerekkel | Okosanyu
2011. augusztus 01.

Eger - Csillagok gyerekkel

Hétvégén ragyog a nap és mi úgy látnánk világot! Akkor be a kocsiba és hajrá Eger városa! Igazi kalandokat ígérünk, ha végigjárod tippjeinket!

Eger nincs messze. Nincs messze ahhoz képest, hogy kirándulás a múltba, kirándulás a borok vidékére, hogy ezer élményt ad.
Annyi látnivaló van a környéken, hogy akár egy hetet is el lehet tölteni örökmozgással. Mi most egy-két napos látnivalókat ajánlunk, csak a városból. Ismerjük meg ezt a vidám kis kedves települést, Egert!

Pár nappal utazás előtt részleteket olvastam fel a gyereknek az Egri csillagok című könyvből, elalvás előtt. Találomra nyitottam ki, és elmeséltem az előzményeket. A fiam annyira élvezte, hogy alig bírtam lerakni. Megint beigazolódott, hogy mennyire fantasztikus ez a regény! Sokat beszélgettünk közben, sokat kérdezett. Alig bírta kivárni az utazást. Miután hazajöttünk, megnéztük a filmet is.

Egri Bazilika - Város a város alatt: Pincerendszer – Varázstorony - Dobos cukrászda - Az egri vár – Dobó István Vármúzeum - Kethüda minaret – Bábszínház – Egyéb látnivalók

A kirándulás alatt nagyon sok témát érintettünk:

• A Bazilikát és a Minaretet meglátogatva beszélgettünk a különböző kultúrákról, vallásokról.
• Az izgalmas pincerendszer látogatásakor a borokról meséltem, hogy miért is ilyen büszke erre Magyarország, és, hogy a világon, kevés helyen lát ennyi gyönyörű szőlő ültetvényt, amit az ide út alatt. Még a mazsola titkát is felfedtem.
• A vár remek alkalmat adott, hogy egy kicsit a történelmi múlt felé kalandozzunk. Hogy éltek akkoriban az emberek, mit csináltak, mivel foglalkoztak, mi az amiben más volt egy akkori gyerek élete. A 3D mozi tényleg kihagyhatatlan élmény a várban.
• Az égbolt, a csillagok, a bolygók minden kisiskolás kedvenc témája. A Varázstorony remek alkalom volt, hogy olyan dolgokat halljunk, olvassunk, amit még mi felnőttek sem tudtunk. Fantasztikus világba röpített minket.

Egerben nagyon könnyen lehet tájékozódni. A város központjában található a Bazilika, a soksávos út oda fut be. A Bazilika előtt jobbra lekanyarodunk, ott találhatunk parkolót. Innen nagyon könnyen meg lehet gyalog is közelíteni a legnevezetesebb helyeket.

Egri Bazilika

A séta körutunk első helyén a Bazilika áll. Az ország harmadik legnagyobb temploma, meghitt csendje olyan nyugalmat ad, ami még a gyereket is megérinti. A barátnőm egri nagymamája mesélte, hogy képzeljük el azt a hangulatot, amit ő parasztgyerekként átélt, amikor először járt a templomban. Akkor még nem voltak Plázák, hatalmas építmények. A Bazilika tényleg az Isteni hatalmasságot jelképezte.
Érdemes utána olvasni, sok érdekesség kapcsolódik az építményhez. Például, hogy ez a hatalmas építmény 6 év alatt épült fel. Mit tesz az összefogás és a hit!

Város a város alatt

Izgalmas pincerendszer található itt, ami régen a borok tárolására szolgált. A bejárata a Bazilika előtti lépcsősornál, a Szent László szobor alatt található. Vezetéssel minden egész órában megtekinthető. A pincerendszer a Hatvani kaputól a Rác kapuig 3 kilométer hosszan nyúlt el a város alatt. A mai pince legszebb része az Oszlopos terem, ahol 7x7 pinceág sakktáblaszerűen hálózza be a teret.
www.varosavarosalatt.hu

Belépődíjak: felnőtteknek 800Ft, diákoknak és nyugdíjasoknak 400 Ft.

Varázstorony

A Bazilikával szemben található az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola. Minden gyereket vonz a csillagok világa. Varázsoljuk el őket, de ne maradjunk ki mi sem az élményből!
A varázstornyban nagyon sok látnivaló található: Planetárium, Rendhagyó előadások, Varázsterem, ahol a fizika törvényeivel ismerkedhetnek meg a látogatók, Camera Obscura szoba, Csillagászati Múzeum, Panoráma terasz.
Tudtad-e, hogy itt Egerben található az a camera obscura, ami 1776-ban készült és Közép-Európában ez az egyetlen működő darab?

Dobos cukrászda

A suli utcáján (Széchényi István utca) végigsétálva szinte belebotlunk a Dobos cukrászdába. Itt dolgozott Dobos cukrász, aki kitalálta ezt a világhírű tortát. Mindenképp kóstoljuk meg!

Az egri vár – Dobó István Vármúzeum

A Széchényi utcáról jobbra kanyarodva szinte bármelyik utca elvisz minket a Dobó térre, a város főterére. Innen már látni a várat.
Igazi élménytúra, nagyon szépen felújították és a látnivalók terén sem hagyja cserben az embert. Az egri vár területén több állandó és ideiglenes kiállítás tartozik hozzá. A Gótikus Püspöki Palotában megismerkedhetünk a vár történetével, a Panoptikumban találkozhatunk az Egri csillagok főszereplőinek életnagyságú viaszfiguráival, a Hősök termében látható az 1552-es várvédők névsora, illetve Dobó István eredeti sírköve. Bepillantást nyerhetünk a vár földalatti erődrendszerének, a Kazamatának egy részébe is. Gárdonyi Gézát itt, a várban helyezték örök nyugalomra, sírja a vár délkeleti részén található.
Érdemes végigsétálni a vár falán, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra.
Belépődíjak:
Felnőtt: 1000 Ft, Diák, nyugdíjas: 500 Ft.

A vár története: ITT

Okos anyu tipp:

Ha a képzeletünk cserbenhagyna minket, a 3D mozi segít elrepíteni minket az 1500-as évek várba! Ez tényleg nagy élmény, csak ajánlani tudom.
Belépő díj: 350 Ft

Kethüda minaret

A várból lefelé barokk kori hangulat fogad minket a kis utcákon. Folyamatosan jobbra tartva, a minaret csúcsát követve jutunk el az építményhez. Ma Magyarországon már csak 3 minaret található. Érdemes mesélni más kultúrákról a gyereknek. Aki bátrabb, meg is mászhatja. Gyereket felnőtt kíséret nélkül ne engedjünk fel! Izgalmas élmény, de akik félnek a bezártságtól és a magasságtól, inkább hagyják ki. 40 méterével a város egyik legmagasabb pontja. A 91 éves megszállás idején 9 ilyen torony magasodott a városban. A török birodalom legészakibb építészeti emléke található Egerben.
Belépődíj: 250 Ft.

Bábszínház

Érdemes beütemezni a Harlekin Bábszínházat is, sokan dicsérik. Hétvégén és ünnepnapokon az előadások előtt fél órával jó, ha odaérünk, akkor nem maradunk le a kicsik számára tartott „Ráhangolódásról” sem.
1 előadásra szóló jegy ára: 800 Ft.
A jegyek megvásárolhatóak az előadás kezdete előtt is. A jegyár gyerekeknek és felnőtteknek egységes.
1 előadásra szóló családi jegy ára: 2.500 Ft/4 fő (csak hétvégén és ünnepnapokon!)
További információk ITT

Ebéd:

A városban nagyon sok hangulatos kis csárdajellegű étterem található. Ha a Dobó teret körbeszövő utcákban sétálgatunk, kincsekre akadhatunk. Szép ligetes belső udvarok, finom, nem olyan drága hangulatos étteremmel. El ne felejtsük megkóstolni a híres Egri Bikavért, ez hozzá tartozik a város ízéhez.

Egyéb látnivalók:

Többféle múzeum is található a városban: Tűzoltó Múzeum, a Palóc népművészeti kiállítás, a Katolikus Múzeum vagy a Patika Múzeum is olyan korba vezet minket, amit már csak filmekből ismerünk. A Marcipán Múzeum (Kopcsik Marcipánia) nagy élmény a gyereknek is, de mesélhetnénk a Harangöntő-Házról vagy a Történeti Tárházról is.

750 forintos áron KOMBINÁLT JEGYET válthatnak az érdeklődők, mely érvényes a Kopcsik Marcipánia és Harangöntő-Házba, a Történeti Tárházba és a Tűzoltó Múzeumba.
A diákoknak és nyugdíjasoknak 500 Ft.

Ha több napra megyünk, véletlenül se hagyjuk ki a Szépasszony völgyet, az Egri vagy az Egerszalóki Termálfürdőt.

Eger történetéről bővebben ITT

Bodza

További cikkek ebben a témában: