Ami a fejlődéshez nélkülözhetetlen | Okosanyu
2015. március 15.

 Ami a fejlődéshez nélkülözhetetlen

Az alábbiakból megtudhatod, milyen vitaminok, ásványi anyagok segítenek a gyermek fejlődésében, nevelésében.

Minden szülő azt akarja, hogy gyermeke a legharmonikusabban, legjobban fejlődjön. Ehhez nélkülözhetetlen, hogy a gyermek megfelelően táplálkozzon, sokat mozogjon, sokat legyen szabad levegőn, odafigyeljenek rá, hogy nyugodt otthona legyen.
Ha ezen felül is kiemelt gondoskodást akarunk a gyermek táplálkozása terén biztosítani és aggályaink vannak, hogy szemünk fénye hozzájut-e a fejlődéséhez nélkülözhetetlen vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz. Még nehezebb eset, hogy ha rosszevő vagy válogatós.

Magnézium

Ennek a nyomelemnek a szervezetben játszott szerepéről az utóbbi időben rengeteg tanulmány látott napvilágot. Szinte mindenhez köze van, az anyagcserétől kezdve a kedélyállapot befolyásolásán át a szívizom erősítéséig, a szellemi teljesítőképesség megfelelő ellátásától,a vérnyomás szinten tartásától a belek működéséig. A nyomelem pótlására kora gyerekkortól figyeljünk oda.

Betegségmegelőzés

A betegeskedés és a járványok, az óvodai-iskolai hiányzás elkerülésére az immunrendszert erősítő szerekre van szükség. Ezt mindenek előtt a megnövelt C-vitaminbevitellel illetve az alább említett algakészítményekkel segíthetjük elő.

Fokozott szellemi megterhelés, iskolai teljesítménydrukk

A szellemi fejlődés támogatása, tanulási képesség, koncentrációképesség fokozására igen alkalmas a ginzeng, az aloe vera és a multivitamin készítmények és az említett magnézium.

Kiemelt sporttevékenység, ruganyos ízületek, erős csontok, izomfejlődés

Ha a gyermekünk sokat, intenzíven sportol, a megnövekedett kalória- és fehérjeszükséglete mellett kalciumból is többletbevitelre lehet szüksége. A sportteljesítmény támogatására ezen felül a rózsagyökér-készítményekről olvashatunk jó visszajelzést.

Gyulladáscsökkentés, fertőzés megelőzés, regenerálódás segítése pl. fertőzéses betegségek vagy sportsérülések esetén

Mostanában igen sokat hallhatunk a spirulina és chlorella-algákból készült étrend kiegészítők hasznosságáról, melyek a fertőzések leküzdésében és a bélflóra egyensúlyának megtartásában segítenek. Ezek a természetes vitamin- és aminosav források nagyon jól felszívódnak a szervezetben, gyorsan kifejtik hatásukat.
A gyulladások csökkentésében a karotinoknak is nagy szerepe van. (a kb. 600-féléből hatot hasznosít szervezetünk) A sárga, piros, narancs és zöld színű gyümölcsökből, zöldségekből juthatunk hozzá a legnagyobb mennyiségben.

Megfelelő bélműködés, emésztés, vércukorszint-szabályozás

A bélműködés zavartalanságát és így a túlsúly megelőzését is a helyes táplálkozás és elegendő mozgás mellett egy fontos probiotikum, az inulin segíti, mely a legtöbb gyermekvitaminban megtalálható.
A vércukorszint szabályozásáért és az anyagcsere megfelelő működéséért részben egy nyomelem, a cink a felelős, mely szintén a legtöbb multivitamin-termék része.

Jó fogak

A fogszuvasodás megelőzésére már a tejfogak kibújása előtt oda kell figyelni és érdemes egész életen át mértékletesnek lennünk a cukrot és finomított lisztet tartalmazó élelmiszerekkel. Ezek fogyasztása esetén ajánlott a napközbeni fogmosás is. A gyereknek legyen jó minőségű fogkrémé és az iskolába is vigyen magával egy kisméretű fogkefét. Ha megszokja az étkezések utáni gyors fogmosást, jelentősen megkönnyítheti a saját életét. Természetesen a jó fogak érdekében ismét hangsúlyozzuk a kalciumbevitel fontosságát.

Csipp

 

További cikkek ebben a témában: