Harc a zsírok ellen! | Okosanyu
2010. március 13.

 Harc a zsírok ellen!

Nem kell drasztikusan fogyókúráznunk minden tavasszal. Elég, hogy ha csak egy-két fontos táplálékot belecsempészünk az étrendünkbe, ami a gyereknek is tápláló. Mondjuk az esti nassolás helyett.

Brokkoli: Emésztést segít
Energiatartalma magas rostokban gazdag, tehát laktat és méregtelenítő hatása van. Négyszer több C-vitamint, ötször több kalciumot és kétszer annyi vasat tartalmaz, mint a legjobb barátja, a karfiol. Folsav, magnézium, látásjavító A- és véralvadást segítő K-vitamin is van benne.

Joghurt: Zöld út a zsírégetéshez
A joghurt, a kefir ls a tej fogyasztása 60%-kal erősíti a zsírégetés hatásfokát és a zsírraktárak felszámolásában is nagyon hatékony.

Zabpehely: a legtáplálóbb reggeli
Csak lassan emeli meg a vércukorszintet, elmarad a farkaséhség. Hasonlóan kalóriaszegény és sok élelmi rostot tartalmaz a barnarizs, bulgur és a kuszkusz, de azokat inkább ebédre vagy vacsorára fogyasszuk.

Hüvelyesek: Nasi helyett
Aki borsót, lencsét vagy fehér babot fogyaszt, automatikusan fogyni kezd. Mivel a növényi fehérje és a rostok stabilizálják a vércukorszintet, nem kívánjuk tőle az édességet. 2-3 naponta érdemes beiktatni az étrendbe, akár leves, akár főzelék formájában.

Pulykahús: éjszaka dolgozik
A lehető legsoványabb hús. Alacsony kalóriával és zsírtartalommal. Ezen kívül serkenti az L-karnitin termelődését, ami fontos szerepet játszik a zsírégetés beindításában. Különösen hatásos, ha vacsorára pár csepp citromlével.

Paradicsom: Méregtelenít, salaktalanít
Citromsav és C-vitamin tartalma révén segíti a szervezet méregtelenítő és zsírlebontó folyamatait. Ideális diéta vacsora is.

Spenót: Rengeteg rost, kevés kalória
Sok élelmi rostot tartalmaz és 90% vízből áll. Hatásosabb, mint bármelyik zsírégető kapszula! Ráadásul magas vasat tartalmaz, ami a vérképzéshez fontos.

Ananász: Kitűnő vízhajtó hatású
A friss ananász fedezi a napi C-vitamin szükséglet harmadét. Magas kálium,tartalma miatt kitűnő vízhajtó hatású, bromelain nevű fehérjebontó enzimje pedig a jó anyagcseréért felel. Vigyázat, a konzerv változat sok cukrot tartalmaz!

Narancs: Megtölti a gyomrot
C-vitaminban gazdag, erősíti a kötőszöveteket és fokozza az anyagcserét, így a szervezet többet és intenzívebben éget el. A gerezdeket borító fehér hártya teltségérzetet adó pektint tartalmaz. Érdemes tízóraiként fogyasztani, mert jól telít és energiát ad!

Tea: Jó anyagcserét biztosít
Aki naponta megiszik 3-4 csésze teát, jót tesz az emésztésével, anyagcseréjével. A zöld és fekete tea egyaránt sok fontos bioaktív hatóanyagot szállít. A gyógyteák kitűnőek folyadékpótlásra, de az anyagcserét nem befolyásolják.

Szója: Az erősebb izmokért
A szója igazoltan segíti az izomtömeg felépítését, ezáltal megkönnyíti az anyagcserét. Emellett a sok izoflavonoid (növényi ösztrogén hormon) meggátolja a csontritkulást és késlelteti a változókori tünetek jelentkezését. Uzsonnára igyon egy pohár szójatejet!

Dió, mogyoró, mandula: éhségűző
Magas fehérje, zsír- és rosttartalmuk miatt sokáig tart, mire a szervezetben elbomlanak. Ha étkezések előtt elrágcsál belőlük naponta 4-5 szemet, kevesebbet kíván majd enni. Akárcsak a lazac, jó hatással vannak az erekre és csökkentik a koleszterinszintet. Fontos, hogy nyugtató hatással van az idegrendszerre.

bodza

 

További cikkek ebben a témában: